Sociale medier

Få professionelle øjne på din markedsføring

Øg synligheden og trafikken til din hjemmeside

I dag har langt de fleste en profil på de sociale medier. 
Det er derfor oplagt at bruge de sociale medier til at sprede kendskabet til din virksomhed samt dine produkter eller services. 

Længere nede på siden vil du kunne læse mere om, hvorfor det giver rigtig god mening at være til stede på de sociale medier.

Sælg mere gennem de sociale medier

Udover at de sociale medier er en god kanal, når det kommer til at sprede kendskabet til din virksomhed, så er de sociale medier også gode at bruge, når det kommer til at sælge dine produkter eller services.

For at få succes med at sælge på de sociale medier, er det vigtigt, at du kender din målgruppe godt og kan tale ind til dem og deres behov, så de får lyst til at klikke videre ind på din hjemmeside og foretage et køb.

Hver eneste dag er der et hav af virksomheder, der markedsfører sig gennem de sociale medier.

Det kan derfor også være svært at skille sig ud fra mængden og skabe blikfang blandt de mange opslag og annoncer, man scroller sig igennem.

Ud over, at du skal kende din målgruppe godt og kunne tale ind til deres behov ved at skabe relevant content, så er det også vigtigt, at du lægger nogle gode og fængende billeder op, der passer til dit opslag.

Markedsføring på LinkedIn

LinkedIn er et professionelt netværk, hvor folk fra mange forskellige brancher mødes, udvider deres netværk og debatterer. Samtidig er LinkedIn sandsynligvis det sted, hvor potentielle kunder allerede er indstillet på at gøre forretning. Det betyder, at din salgsproces vil forkortes, da der allerede er fjernet nogle barrierer hen imod salget.

Der er rigtig gode muligheder for at nå bredt ud med dine opslag på LinkedIn, hvis du f.eks. sælger B2B og henvender dig til andre virksomheder med dine produkter eller serviceydelser.

Hvorfor skal du have en virksomhedsprofil på LinkedIn?

Markedsføring på Facebook

Størstedelen i Danmark har en facebookprofil og er online på daglig basis.

I og med, at en stor del af den danske befolkning har en facebook-profil, er det oplagt at kigge den vej, hvis du gerne vil nå bredt ud med dine facebookopslag. Markedsføring på facebook er en rigtig god idé – både hvis du ønsker at nå ud til private B2C og virksomheder B2B.

Hvorfor skal du have en virksomhedsprofil på Facebook?

Markedsføring på Instagram

Alt efter hvad du sælger i din virksomhed og hvilken målgruppe du ønsker at fange, så kan det være en god idé at have en Instagram-profil.

Hvorfor skal du have en virksomhedsprofil på Instagram?

Er du i tvivl om, hvilke medier der er relevante for din virksomhed at være til stede på? Eller kunne du godt tænke dig at outsource opgaven med at varetage din virksomheds sociale medier?

Services

Tekstforfatter

Artikler, annoncer, stillingsopslag og pressemeddelelser m.fl.

Sociale medier

Tekstproduktion, annoncedesign samt planlægning af opslag.

Nyhedsbreve

Tekstproduktion, opsætning, udsendelse og performance-måling.

Hjemmesidetekster

Tekstforfatning med henblik på bedre SEO og trafik samt konvertering.

Få mere tid til din kerneforretning allerede i dag

Nyheder

- Få tips og tricks inden for kommunikation

* indicates required

Powered by MailChimp

Brug for hjælp?

 – vælg altid en stærk samarbejdspartner…

Hos Dahlberg Kommunikation får du en samarbejdspartner med erfaring inden for markedsføring og kommunikation.

Ring til mig eller book et opstartsmøde direkte i min kalender, så kigger vi sammen på dine muligheder.

Kontaktformular