Sociale medier
Få professionelle øjne på din markedsføring
Øg synligheden og trafikken til din hjemmeside
I dag har langt de fleste en profil på de sociale medier.
Det er derfor oplagt at bruge de sociale medier til at sprede kendskabet til din virksomhed samt dine produkter eller services.
Længere nede på siden vil du kunne læse mere om, hvorfor det giver rigtig god mening at være til stede på de sociale medier.

Sælg mere gennem de sociale medier
Udover at de sociale medier er en god kanal, når det kommer til at sprede kendskabet til din virksomhed, så er de sociale medier også gode at bruge, når det kommer til at sælge dine produkter eller services.
For at få succes med at sælge på de sociale medier, er det vigtigt, at du kender din målgruppe godt og kan tale ind til dem og deres behov, så de får lyst til at klikke videre ind på din hjemmeside og foretage et køb.
Hver eneste dag er der et hav af virksomheder, der markedsfører sig gennem de sociale medier.
Det kan derfor også være svært at skille sig ud fra mængden og skabe blikfang blandt de mange opslag og annoncer, man scroller sig igennem.
Ud over, at du skal kende din målgruppe godt og kunne tale ind til deres behov ved at skabe relevant content, så er det også vigtigt, at du lægger nogle gode og fængende billeder op, der passer til dit opslag.

- få skræddersyet teksten til dine opslag og annoncer, så den rammer din målgruppe
- få skabt en bedre forståelse for dine produkter gennem fængende tekster
- øg trafikken til din hjemmeside
- få lagt en social medie-strategi
- en professionel tekst kan være med til at skabe og forstærke behovet hos din målgruppe samt øge sandsynligheden for et salg
Markedsføring på LinkedIn
LinkedIn er et professionelt netværk, hvor folk fra mange forskellige brancher mødes, udvider deres netværk og debatterer. Samtidig er LinkedIn sandsynligvis det sted, hvor potentielle kunder allerede er indstillet på at gøre forretning. Det betyder, at din salgsproces vil forkortes, da der allerede er fjernet nogle barrierer hen imod salget.
Der er rigtig gode muligheder for at nå bredt ud med dine opslag på LinkedIn, hvis du f.eks. sælger B2B og henvender dig til andre virksomheder med dine produkter eller serviceydelser.
Hvorfor skal du have en virksomhedsprofil på LinkedIn?
- Din virksomhed kan få øget synlighed
- Du kan skabe et øget kendskab til din virksomhed samt de produkter eller serviceydelser, som du tilbyder
- Du kan nå ud til mange med dine opslag
- Få skabt målrettet annoncering af dine produkter eller serviceydelser mod bestemte brancher og titler, f.eks. stillingsbetegnelse
- Få tiltrukket de rette kandidater til ledige stillinger i din virksomhed
Markedsføring på Facebook
Størstedelen i Danmark har en facebookprofil og er online på daglig basis.
I og med, at en stor del af den danske befolkning har en facebook-profil, er det oplagt at kigge den vej, hvis du gerne vil nå bredt ud med dine facebookopslag. Markedsføring på facebook er en rigtig god idé – både hvis du ønsker at nå ud til private B2C og virksomheder B2B.
Hvorfor skal du have en virksomhedsprofil på Facebook?
- Du kan nå bredt ud med dine facebookopslag
- Du kan skabe og styrke relationen til dine kunder
- Du kan få skabt et talerør, hvor du nemt kan interagere med dine kunder ved at fortælle den gode historie, lave konkurrencer, sende vigtige informationer ud, m.m.
- Få eksisterende kunder til at anbefale din virksomhed
- Med facebook-annoncering kan du tilpasse din annonce og nå bredt ud til netop din målgruppe via geografisk og demografisk afgrænsning
Markedsføring på Instagram
Alt efter hvad du sælger i din virksomhed og hvilken målgruppe du ønsker at fange, så kan det være en god idé at have en Instagram-profil.
Hvorfor skal du have en virksomhedsprofil på Instagram?
- Antallet af profiler på Instagram er stigende
- Det er et godt visuelt talerør at brande din virksomhed igennem.
- Det er nemt for din målgruppe at interagere
Er du i tvivl om, hvilke medier der er relevante for din virksomhed at være til stede på? Eller kunne du godt tænke dig at outsource opgaven med at varetage din virksomheds sociale medier?