Nyhedsbreve
Få en professionel tekstforfatter på opgaven
Hvorfor er nyhedsbreve vigtige?
- Det er dit direkte talerør, hvor du kan formidle ét eller flere budskaber ud til dine læsere.
- Med nyhedsbreve kan du nå ud til mange på én gang.
- Du kan måle, hvad dine læsere er interesserede i at læse mere om.
- De er en overset salgskanal, hvor du har gode muligheder for at øge dit salg, såfremt de indeholder fængende og målrettede budskaber.
- Dine læsere er fokuserede på indholdet uden andre forstyrrende elementer, f.eks. reklamer fra dine konkurrenter.
- Over tid kan du få opbygget en god base af potentielle samt eksisterende kunder, som du for få midler kan markedsføre til.

Når du som virksomhed skriver nyhedsbreve, er det vigtigt at være klar over, hvad du ønsker at formidle ud. Hvad er formålet? Skal de formidle den gode historie, nyheder i virksomheden eller generere salg?
Derudover skal du kende din målgruppe. Dette skaber de bedste forudsætninger for at vide, hvordan du skal målrette teksterne, så de skaber interesse og værdi.
Hvorfor Dahlberg Kommunikation?
Du får:
- en sparringspartner, der hurtigt sætter sig ind i din virksomhed og din målgruppe
- idégenerering i et samarbejde på relevante emner for dine læsere
- en klar plan for udsendelse af nyhedsbrevene
- nyhedsbreve med relevant og fængende indhold, der skaber værdi overfor dine læsere
- en rapport med nøgletal og uddybende analyse på resultaterne samt anbefalinger

Vil du selv skrive dine nyhedsbreve men vil gerne have andre øjne på dit nyhedsbrevsindhold og korrekturen, så vil jeg også kunne hjælpe dig.
Hvor tit skal du udsende nyhedsbreve?
Hvor hyppigt du skal udsende nyhedsbreve afhænger af flere ting. Det kommer eksempelvis an på, hvilken branche du arbejder inden for, samt hvad du sælger.
For nogle virksomheder kan det give mening at sende ét nyhedsbrev ud pr. måned, hvor det for andre virksomheder vil skabe mere værdi at sende et nyhedsbrev ud hver anden uge eller endda hyppigere.
